Brug af e-mailkonsultation

Kære  patienter

Vi får mange mails fra jer, og vi besvarer dem også gerne så hurtigt vi kan, men der kan være op til 5 dages svartid- den besked får I også når I sender en mail.

På det sidste oplever vi tiltagende at e-mailkonsultationen bliver brugt til komplekse problemstillinger, til ønske om at få tilsendt en tid eller ønske om at få fornyet medicin.
Udover det oplever vi at mange skriver, og dagen efter bliver der ringet for samme problematik.  

Derfor en bøn fra vores side, fordi vi bruger meget tid på emailkonsultationer:

Hvis I ikke kan vente 5 dage for at få svar, er emailkonsultationen ikke den rigtige vej.

Hvis jeres henvendelse ikke drejer sig om en en enkel simpel problemstilling er emailkonsultation ikke egnet.

Emailkonsultationen er ikke en chat.

Emailkonsultationen kan ikke bruges til tidsbestilling eller medicinfornyelse.

I stedet for- lad os prøve at hjælpe hinanden :)

Brug emailkonsultation til enkle afgrænsede problemstillinger som kan vente op til 5 dage for at få svar.

Hvis du alligevel har planlagt at ringe til os dagen efter, skriv ikke også en email til os. Det er dobbeltarbejde for dig og for os.

Tidsbestilling kan gøres telefonisk eller elektronisk. Elektronisk er nemmest via minlæge app under "bestil tid". Der kan bestilles tid til både fysisk og til videokonsultation. Hvis du via den elektroniske tidsbestilking ikke kan finde en tid som passer dig, ring til os, så prøver vi at finde en løsning.

Tidsbestilling til attester skal altid gøres telefonisk, da attesterne kræver vidt forskelligt tidsforbrug. 

Medicinbestilling af fast medicin kan nemmest gøres via min læge app eller via appen medicinkortet, ellers ring til os. Vanedannende medicin kan kun fornyes ved fremmøde. ADHD medicin må ikke fornyes elektronisk, ring til os i stedet for.

 

Med venlig hilsen os fra Lægehus Sydfyn

Ines, Tina og Trine